Coaching, Counseling en Psychosociale Therapie

Met meer kwaliteit door het leven

Coaching, Counseling en Psychosociale Therapie

 

Home | Informatie | Methodieken | Lidmaatschap | Vergoeding | Route

 

 

Assertiviteitsproblematiek ( >> terug )

 

Weerbaarheidstraining voor jong en oud.

In deze training wordt via verschillende oefeningen gewerkt aan het zelfvertrouwen, sociale en communicatieve vaardigheden en het omgaan met conflictsituaties.De weerbaarheidstraining zet in op het creëren van meer eigenwaarde en het ombuigen van onzekerheid naar zekerheid. Naast fysieke oefeningen voor verbetering van de lichaamshouding zal er ook aandacht worden besteed aan verbale en non verbale weerbaarheid.

De training is uitermate geschikt voor mensen die
• Willen werken aan sociale vaardigheden
• Zich niet goed durven uiten
• Moeite hebben met ruimte innemen
• Eigen grenzen niet durven aangeven
• Verlegen of teruggetrokken zijn
• Een negatief zelfbeeld hebben
• Weinig assertief of weerbaar zijn
• Agressief kunnen overkomen
• Negatieve verwachtingen hebben van sociale contacten

De lessen van de weerbaarheidstraining zijn zowel mentaal als fysiek georiënteerd.

In het mentale gedeelte komen lastige situaties aan de orde. We praten over hoe je voor jezelf kunt opkomen als je iets wilt bereiken, maar ook over hoe je op een rustige manier je grenzen kunt stellen wanneer dat nodig is.

Je leert hoe je om kunt gaan met ongepaste blikken of opmerkingen. We bekijken hoe je onveilige en onprettige situaties kunt herkennen en voorkomen. Er wordt geoefend hoe je door middel van stem, houding, en uitstraling duidelijk je grenzen kan stellen. We besteden aandacht aan jouw specifieke kwaliteiten en we moedigen je aan om meer mogelijkheden van reageren te ontwikkelen.

In het fysieke deel leer je eigen kracht en mogelijkheden ten volle te benutten. Door te werken met verschillende lichaamswapens zoals trap, knie, elleboog en stoottechnieken vanuit de verschillende vechtsportdisciplines ervaar je al heel snel hoe sterk je bent. De ontdekking dat je veel meer kan dan je denkt, geeft zelfvertrouwen en geloof in jezelf.

De volgende onderwerpen komen aan de orde
• Opkomen voor jezelf en grenzen stellen
• Omgaan met kritiek van anderen
• Letterlijk en figuurlijk stevig in de schoenen
• Omgaan met fysiek contact
• Beweging (bijvoorbeeld krachtsport, verdedigings en aanvalstechnieken vanuit verschillende vechtsportdisciplines)
• Vergroten van energie door ademhalingsoefeningen, tai chi en shiatsumassage
• Ontwikkelen van zelfbewustzijn en zelfvertrouwen
• Bewust worden van wat je wilt in het leven en hoe dit te realiseren
• Vergroten van daadkracht

 

 

sitemap | algemene voorwaarden | contact

copyrights© 2008 Ita CeuleersAlle genoemde prijzen zijn exclusief BTW